Gespreid betalen met WFinance

Nick looking at a sign post

Veelgestelde vragen

Wie is WFinance?

WFinance is een handelsnaam van Wehkamp Finance B.V. Als je bij BCC gebruik maakt van Gespreid betalen met krediet, dan sluit je een kredietovereenkomst af met Wehkamp Finance B.V. Hiervoor heb je een Wehkamp account nodig.

Als ik een account aanmaak om mijn aankoop bij BCC gespreid te betalen, heb ik dan ook een Wehkamp account?

Ja, met dit account kun je inloggen bij Wehkamp waar je je betaalverplichting kunt voldoen. Je kunt met dit account ook bij wehkamp.nl shoppen.

Welke informatie ontvang ik van jullie over Gespreid betalen?

Als je kiest voor Gespreid betalen ontvang je van ons de ‘Standaardinformatie inzake consumptief krediet’. Daarnaast ontvang je een kredietovereenkomst. In deze overeenkomst staan de rechten en plichten van jou en Wehkamp Finance B.V. beschreven. Op de overeenkomst zijn de Aanvullende algemene voorwaarden van Wehkamp van toepassing die je ook ontvangt.

Worden er gegevens van mij gevraagd om gebruik te kunnen maken van Gespreid betalen?

Onderdeel van de toetsing zijn vragen over je inkomen en lasten. Op basis van jouw financiële situatie, de BKR-toets en het credit scoring systeem bepalen we een limiet. Je kunt voor Gespreid betalen in aanmerking komen als je leeftijd tussen 18 en 74 jaar ligt.

Kan ik ook voor een andere betaalmogelijkheid kiezen?

Ja, dat kan. In de kassa zie je de andere betaalmogelijkheden.

Is er een maximum aankoopbedrag voor Gespreid betalen?

Gespreid betalen is mogelijk tot een maximum kredietbedrag van 1000,-. Is je gewenste aankoopbedrag hoger dan 1000,- dan kun je in de winkel het bedrag boven de aan jou toegekende limiet op een andere manier betalen. Online is dit niet mogelijk.

Zijn er kosten verbonden aan Gespreid betalen?

Ja, Gespreid betalen is een krediet waarbij je 14% rente op jaarbasis betaalt. Voordat je een krediet afsluit, informeren we je over de rente en de totale kosten van het krediet. Dit doen we onder andere met de betaalwijzer en de Standaardinformatie inzake consumptief krediet. Soms kan een kredietproduct van een andere aanbieder een betere keuze zijn. De kosten en de voorwaarden van kredietproducten kunnen namelijk verschillen. Zorg dat je je hier goed over informeert voordat je een krediet aangaat.

Tijdens de looptijd van je krediet heb je steeds inzicht in de hoogte van de rente via het rekeningoverzicht dat je maandelijks van ons ontvangt en altijd in Mijn wehkamp kunt bekijken. De rente kan wijzigen, houd er rekening mee dat wanneer de rente stijgt, ook de kosten van je krediet stijgen.

Hoe wordt de hoogte van de limiet van mijn kredietovereenkomst bepaald?

Als je op bcc.nl je artikel wilt betalen met Gespreid betalen met krediet, kijken we of dit past binnen de limiet van je huidige kredietovereenkomst. Ben je een nieuwe klant of past je aankoop niet binnen de limiet van je huidige overeenkomst, dan kun je een kredietovereenkomst afsluiten met een limiet ter hoogte van je saldo na aankoop.

Je kunt ook op bcc.nl of in de winkel kijken of je in aanmerking komt voor Gespreid betalen met krediet. Als je in aanmerking komt, dan kun je een kredietovereenkomst afsluiten met een limiet die is vastgesteld op basis van jouw financiële situatie, de BKR-toets en ons credit scoring systeem. Je kunt je limiet altijd wijzigen via Mijn wehkamp.

Kredietovereenkomsten met een limiet van meer dan 250.- worden geregistreerd bij BKR (positieve registratie)

Hoe betaal ik?

Je betaalt je maandbedrag aan Wehkamp Finance B.V. Dit kan eenvoudig met automatische incasso of iDEAL via Mijn wehkamp. Heb je al een automatische incasso, dan wordt je nieuwe maandbedrag na het eerstvolgende rekeningoverzicht geïncasseerd.

Hoeveel moet ik per maand betalen?

Je bepaalt grotendeels zelf het tempo waarin je jouw aankopen betaalt. Wij vragen je minimaal 2,0165% per maand van je openstaande saldo te betalen, met een minimum van 8.- per maand. Dat kan met één druk op de knop met Gespreid betalen in Mijn wehkamp. Je ziet meteen wat er nog openstaat en kunt je maandbedrag heel makkelijk aanpassen. Want jij weet natuurlijk het beste hoeveel je in de maand kunt terugbetalen. We laten je zien welk bedrag je minimaal moet betalen per maand. Je kunt altijd meer aflossen zonder extra kosten. Liever zelf je bedrag overmaken? Dat kan ook. Bij voorkeuren kun je ook een automatische incasso instellen.

Hoe lang doe ik over het afbetalen van mijn krediet?

Bij Gespreid betalen in Mijn wehkamp kun je zelf de looptijd en daarmee de kosten van je krediet instellen. Klik op ‘maandbedrag wijzigen’ om een maandbedrag of het gewenste aantal maanden in te vullen. Op basis van het aantal maanden zie je meteen hoe hoog je maandbedrag wordt en wat de totale kosten van het krediet zijn. We laten je ook zien welk bedrag je minimaal moet aflossen per maand. Zodra je geen openstaand saldo of betaalverplichtingen meer hebt, dan kun je zelf je kredietovereenkomst beëindigen. Als je 12 maanden geen gebruik hebt gemaakt van je kredietovereenkomst, beëindigen wij deze voor jou.

Gebruik Gespreid betalen op een verantwoorde wijze. Betaal niet langer voor een artikel dan je het denkt te kunnen gebruiken.
Als je een kredietovereenkomst afsluit voor Gespreid betalen ga je een doorlopend krediet aan met een maximale looptijd van 180 maanden.

Kan ik extra aflossen?

Ja, je kunt altijd kosteloos je openstaande saldo geheel of gedeeltelijk extra aflossen.

Word ik regelmatig geïnformeerd over mijn openstaande saldo?

Ja, je ontvangt maandelijks een rekeningoverzicht. Op dit rekeningoverzicht staat je openstaande saldo en je minimale termijnbedrag dat we je maandelijks vragen te betalen.

Hoe beëindig ik mijn kredietovereenkomst?

Je kunt je kredietovereenkomst eenvoudig beëindigen op Mijn wehkamp wanneer je geen openstaand saldo of betaalverplichtingen meer hebt.

Hoe werkt het als ik aankopen doe bij Wehkamp en BCC?

Al je aankopen vallen onder je kredietlimiet bij Wehkamp Finance B.V. De bedragen worden bij elkaar opgeteld.
Je ontvangt hiervoor maandelijks een rekeningoverzicht voor je aankopen bij Wehkamp en BCC. Je betaalt je maandbedrag aan Wehkamp Finance B.V.

Hoe werkt het?

Heb je nog geen Wehkamp account, kies dan voor Gespreid betalen aanvragen. Na het doorlopen van de stappen kijken wij of het mogelijk is om je gewenste aankoop bij BCC gespreid te betalen.

Wordt mijn doorlopend krediet geregistreerd bij BKR?

De limiet van je kredietovereenkomst wordt geregistreerd bij Bureau Krediet Registratie (BKR) als deze hoger is dan 250.- (positieve registratie). Als je de limiet van jouw kredietovereenkomst terugbrengt tot 250.- of lager, dan melden wij jouw kredietovereenkomst af bij BKR. In het geval van een betalingsachterstand van meer dan 3 maanden wordt daarvan ook een melding (negatieve registratie) bij BKR gedaan. Let op: een negatieve registratie bij BKR kan gevolgen voor je hebben bij bv het aanvragen van een hypotheek.

Waarom cookies?

We maken gebruik van functionele cookies om onze diensten mogelijk te maken. Cookies zijn nodig voor het aanmaken van een nieuw account en/of voor het doorlopen van de kredietprocedure. Ook kunnen wij cookies gebruiken voor analytische doeleinden. Voor meer informatie klik hier.

Wat is iDIN?

Met iDIN log je veilig in bij je eigen bank. Net als bij een iDEAL betaling en internetbankieren word je omgeleid naar de beveiligde inlogpagina van je bank.
Daarna word je gevraagd om alleen je persoonsgegevens te delen, je doet geen betaling.

Is iDIN echt veilig?

iDIN is gebaseerd op internetbankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat iDIN net zo veilig is als internetbankieren.

Welke gegevens verstrekt een bank via iDIN?

Het gaat om de volgende gegevens: voorletter(s), achternaam, woonadres, geboortedatum, geslacht, e-mail en telefoonnummer. De bank verstrekt alleen persoonsgegevens nadat je via iDIN toestemming hebt gegeven.

Gegevens niet juist?

Neem contact op met je bank als de gegevens vanuit iDIN niet juist zijn.

Worden de persoonsgegevens opgeslagen als ik iDIN gebruik?

Ja, we gebruiken de gegevens uit iDIN om je Wehkamp account aan te maken. Deze gegevens worden opgeslagen. Uiteraard houden we ons aan de privacy-wetgeving.

Meer weten? Neem dan contact met ons op. Via telefoon : 038 - 426 4667 of stuur ons een email: klantenservice@wehkampfinance.nl. Chatten kan via de Wehkamp app.